Slett tak inne

Blank maling reflekterer lys og matt maling skjuler ujevnheter. Det finnes mange ulike typer tak, som slette tak, takplater, panel eller ferdigmalt takpanel i MDF. Det jeg lurer på nå er om det enkleste for å få slett tak er å sparkle skjøtene og skruehullene, for deretter å legge Jotun Slett vegg forgrunnet i .

Som en malemestervenn av meg påpeker, skal man plate taket med gips. Jeg har for øvrig tidligere helsparklet sånne tak for å få de helt slett, . Med Smartpanel Tak ferdigmalte panelbord får du et flott og solid tak på rekordtid. Et annet alternativ er Smartpanel Takplate, her får du ett fint slett tak med . Jeg skal legge nytt, og har veldig lyst på slett gips. Problemet er bare at jeg hører om at gips sprikker, . Vi diskuterer frem og tilbake hva vi skal ha i taket inne. I stua vår, som er ganske stor, er det tak-ess plater i taket.


Vi ønsker oss i utgangspunktet et glatt tak, og vurderer derfor å montere . Jeg synes panel i taket er kjempefint, så fremst det er hvitt :-) Opp. Panel er ganske fint, men det er også fint med slette tak. Er du på utkikk etter klassisk slett vegg er denne veggplaten noe for deg.


Takplatene jevnes ut med sparkelmasse og armeres med en tynn underlags.

Jeg har hørt malere forgremme seg over maling av tak. Her får du en utførlig instruksjon om hvordan du skrur gipstak. En hobbysnekker ligger sjelden og ser i taket, men om du noen gang skulle komme til å gjøre . Har du et helt slett gipstak, mener Aslaksen at det er nytteløst å vaske det. Og det andre er at været ute har betydning for når du bør male inne.


Våre ferdigmalte takplater i spon setter du enkelt opp taket selv. En forgrunnet, overmalbar og umønstret duk som gir et vakkert, slett resultat på vegger og tak i tørre rom. Glatt (Slettpanel) består av bord av lik eller ulik dimensjon som settes ved siden av. Panel kan monteres både på vegg og tak og kan også brukes som .

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bygge terrasse på lecablokker

Bygge port veranda

Marrakech farge stue